سُوۡرَةُ هُود وَلَا تَرۡكَنُوٓاْ إِلَى ٱلَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ ٱلنَّارُ وَمَا لَڪُم مِّن دُونِ ٱللَّهِ مِنۡ أَوۡلِيَآءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ (١١٣) Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api Neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan. Hud(113)

Followers

Mai tonton Yop TV informasimterkini

Sila tekan butang mute untuk on/off audio

Live Ceramah Tok Guru

July 15, 2011

UMNO SEMPUT TERUS PERALAT POLIS,SPR

KUALA LUMPUR, 15 Julai: Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat, Ustaz Nik Mohd Zawawi Salleh kesal dengan sikap Perdana Menteri yang terus menerus memburukkan usaha murni Gabungan Pilihan raya Bersih dan Adil (Bersih) untuk membawa perubahan kepada sistem pilihanraya yang lebih telus dan bersih.

Menurut beliau, Perdana Menteri bukan sahaja menggunakan media milik kerajaan yang mana rakyat adalah pembayar cukainya bahkan sanggup menggunakan pihak polis dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk meneruskan survival talian hayat Umno BN yang semakin semput.

Katanya dalam kenyataan kepada Harakahdaily, pihak polis secara berterusan memberikan gambaran yang buruk terhadap Bersih manakala SPR pula terus bersahaja seolah-olah tiada apa yang berlaku.

“SPR bukan sahaja bersahaja bahkan langsung tidak melakukan sebarang bentuk perubahan yang diidamkan oleh seluruh rakyat Malaysia,” kata beliau ketika mengulas sikap SPR yang seolah-olah menjadi lidah Umno BN.

Sehubungan itu, katanya Dewan Ulamak PAS mendesak SPR untuk melakukan tindakan segera untuk mewujudkan satu sistem pilihan raya yang adil dan tidak menjadi penghalang kepada perlaksanaan demokrasi yang lebih telus dan adil.

“Dan kita mahu SPR tidak diperalatkan oleh Umno BN untuk mengkhianati amanah rakyat, ini adalah harapan seluruh rakyat Malaysia,” ujar beliau lagi.

Menurutnya, PAS tidak pernah memusuhi polis dan SPR kerana itu adalah jentera kerajaan.

Apa yang dikesali, ujarnya ialah sikap pemimpin Umno BN yang terus memperkudakan jentera kerajaan untuk kepentingan mereka,” katanya HARAKAH DAILY

No comments:

Post a Comment