سُوۡرَةُ هُود وَلَا تَرۡكَنُوٓاْ إِلَى ٱلَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ ٱلنَّارُ وَمَا لَڪُم مِّن دُونِ ٱللَّهِ مِنۡ أَوۡلِيَآءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ (١١٣) Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api Neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan. Hud(113)

Followers

Mai tonton Yop TV informasimterkini

Sila tekan butang mute untuk on/off audio

Live Ceramah Tok Guru

July 1, 2011

IGP tolak syor laluan khas anjur Himpunan Bersih 2.0

KUALA LUMPUR, 1 Julai — Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar menolak idea Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) Datuk Ambiga Sreenevasan agar pasukan keselamatan menyediakan laluan bagi mereka mengadakan Himpunan Bersih 2.0 dengan aman dan tanpa mengganggu sesiapa.
Kata Ismail (gambar), keputusan membenarkan perhimpunan termasuk disediakan laluan khas bagi peserta Himpunan Bersih 2.0 tidak akan menjadi pilihan terbaik ke atas kepentingan awam kerana bolah menyebabkan ketegangan dan huru-hara.
“Saya tidak akan bersetuju dengan cadangan ini,” kata beliau dipetik laporan New Straits Times hari ini.
Ismail berkata langkah yang dihasratkan oleh Bersih akan menjejaskan keselamatan negara dan ketenteraman awam.
“Ada banyak kemungkinan yang boleh wujud jika perhimpunan diteruskan,” kata Ismail yang semalam mengadakan pertemuan dengan Ambiga di ibu pejabat polis Bukit Aman di sini.
Mengikut laporan petang semalam, Ambiga berkata pihaknya telah meminta polis sendiri mencadangkan satu laluan yang pihak berkuasa rasa sesuai untuk mereka mengadakan perarakan tanpa gangguan kepada sesiapa pun.
Ambiga berkata pasukan pemantau pilihan raya ini telah mengemukakan cadangan kepada Ismail dengan harapan PDRM akan bersikap terbuka dan bekerjasama dengan gabungan tersebut.
“Kami telah memberitahu mereka, pihak polis, sekarang anda pilih satu lokasi di Kuala Lumpur ke Taman Jaya, atau

Baca lagi

1 comment: